Salgsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Digger .
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber
og Digger.

Generelle oplysninger om virksomheden:

Virksomhedens juridiske navn: Brinch IT
Virksomhedens kaldenavn: www.digger.dk
Selskabsform: Enkeltmandsvirksomhed
CVR-nummer: 36361336
Antal ansatte omregnet til fuldtidsansatte: 1
Etableringsår: 2015

Adresse:

Digger.dk

Skoleve 7

6510 Gram

Telefon: 60800888

email: shop@digger.dk

Persondatapolitik


- Vi registrerer ikke oplysninger vha. cookies eller logfiler.
- På websitet benyttes ikke log-statistik eller trafikanalyse af brugerne på websitet.
- For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:
- navn
- adresse
- telefonnummer
- e-mail adresse
- Personoplysninger bliver ikke transmitteret krypteret.
- Personoplysninger opbevares ikke krypteret.
- Personoplysningerne i forbindelse med dit køb registreres hos Digger og opbevares i 5 år for at sikre korrekt behandling ved eventuelle garantisager, hvorefter oplysningerne slettes.
- Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
- Alle ansatte i virksomheden har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
- Vi bruger kun dine oplysninger til at sende din vare og informere dig, hvis uforudsete problemer med leveringen skulle opstå. Desuden vil du efter en bestilling modtage en ordrebekræftelse via e-mail.
- Vi er en selvstændig online butik, der ikke giver dine oplysninger videre til andre. Vi opbevarer dine data sikkert men ukrypteret.
- Der registreres ingen personfølsomme oplysninger.
- Som registreret hos Digger har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Digger
- Den dataansvarlige er Digger/Brinch IT

Priser

Alle priser ved levering i EU lande er gældende udsalgspriser inkl. 25% moms.

Ved levering til adresser uden for EU fratrækkes momsen automatisk.

Bestilling

Du kan bestille varer fra Digger på følgende måder:

- Direkte på vores hjemmeside
- Via e-mail, fax eller post
- Alle priser på websitet angives inklusive moms.
- Alle priser på websitet angives inklusive alle afgifter, told mm.
- Aftaler på vores website kan indgås på følgende sprog: Dansk, Tysk, Engelsk.


Hvordan bestiller jeg?

Når du har fundet en vare, du gerne vil købe, klikker du på "Føj til Kurv" og din vare lægges automatisk i kurven.

Du kan sagtens tilføje flere varer på samme vis. Når du har alt, hvad du skal bruge, klikker du på "Check ud" (øverste højre hjørne). Du kan nu se en oversigt over dine køb. Herefter indtaster dine kundeoplysninger (navn, adresse, e-mail m.v.). Skal pakken sendes til en anden adresse end din egen, skal du skrive modtagerens adresse under "Leveringsadresse". Når du har gjort det, trykker du på "Fortsæt". Nu vælger du betalingsmetode. Indtast de relevante informationer, og tryk "Fortsæt". Du kan nu se en oversigt over dine køb samt den samlede pris inkl. eventuelle forsendelsesomkostninger. Hvis du har alt hvad du skal bruge og har læst og accepteret vores forretningsbetingelser, trykker du blot "Godkend ordre" og din ordre registreres. Umiddelbart herefter vil du modtage en ordrebekræftelse via e-mail. Vi anbefaler, at du gemmer denne ordrebekræftelse, indtil du modtager din bestilling. Den endelige faktura fremsendes sammen med varerne.


Kan jeg nå at tilføje flere varer på en netop afsendt ordre?

Nej, men du kan gennemføre endnu en ordre og skrive "sendes med tidligere ordre" i notatfeltet. Vi vil slette portoen på den nye ordre. Måske modtager du alligevel to forsendelser, hvis vort lager ikke når at sammenkøre bestillingerne, men du vil kun betale porto en gang.


Sikkerhed


Vi bruger sikkerhedsprotokollen SSL, som krypterer information mellem en Internet browser (kortindehaveren) og en Internet server (forretningen). Det betyder, at de oplysninger, du afgiver ved betaling med Dankort eller kreditkort, beskyttes under overførelsen fra din computer videre til os. Som krypteringsform ved elektronisk handel er SSL almindeligt udbredt og betragtes som en meget sikker løsning. På www.betaling.dk kan du se, hvordan en SSL-betaling gennemføres.

Betaling


Ved afhentning hos Digger (Kun efter aftale), betaler du kontant ved afhentningen, eller du kan vælge at forudbetale med kreditkort.

Du kan betale med det mest almindelige betalingskort, nemlig Dankortet, skal du blot indtaste dit kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre ved bestillingen af varen. Det er gratis at benytte betalingskort, da vi betaler alle gebyrer. Beløbet på din bestilling trækkes ikke fra din konto, før varen er afsendt fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Digger eller andre har mulighed for at læse dataene. I vores Shop kan du betale med følgende betalingsmidler:

Med kort
- Dankort

Når du betaler med kort, hæver vi først beløbet på din konto, når dine varer afsendes fra os.


Leveringsinformation

Forsendelse som udgangspunkt med Post Danmark, med pakke sporing og omdeling 78 kr.

Ønskes anden form angives den ved check ud i notatfeltet.

Ombytningsret

Du har 14 dages ombytningsret på alle varer, du køber online, gældende fra modtagelsesdatoen. Ombytningsretten er betinget af, at varen returneres i væsentlig samme stand og mængde.

Kvittering bør altid medfølge. Når du ønsker at reklamere over et produkt skal det indsendes til os på vores adresse sammen med et RMA-nummer, som du får ved at kontakte os.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare. Hvis ordren indeholder flere forskellige varer, udløber fristen når du får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Forbrugeren hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Vigtigt: Fortrydelsesret gælder ikke for / kan ikke benyttes for
- varer som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg;
- forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen;
- plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på.

Du vil altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse.


Reklamationsret

Som forbruger har man 2 års reklamationsret efter at varen er modtaget, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget.

Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger og ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder.
Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Købelovens mangelsregler kan også finde anvendelse.

Ved reklamation af kontrolbokse, GPS eller andet teknisk udstyr og reparationer, forbeholder vi os retten til at sende varen til undersøgelse hos en uafhængig reparatør. Hvis det viser sig, at reklamationen ikke bliver godkendt, på grund af forkert anvendelse af varen, kan du blive opkrævet 250 kr. i undersøgelsesgebyr.


Når du ønsker at reklamere over et produkt kan du sende varen retur.
Eftersom det letter sagsgangen vil vi opfodre til at man sender varen retur sammen med et RMA-nummer, som du få roplyst ved at kontakte os.



Send varerne til:

Digger.dk
Skolevej 7, Arnum
6510 Gram

Telefonnummer: 60800888

E-mail adresse: support@digger.dk
Mærk forsendelsen "Reklamation" og vedlæg e-mail kvittering og evt. RMA nr.


Betingelser for reparationer

Indgåelse af aftale

Skulle en kunde ønske at indlevere sin enhed til reparation hos Digger, så forefindes der to mulige fremgangsmåder:
1. Kunden kan efter aftale indlevere sin enhed hos kontoradressen, Skolevej 7, 6510 Gram. Kunden vil blive bedt om at opgive sine kontaktinformationer og informationer vedrørende den pågældende enhed, som kunden ønsker repareret; herunder en udførlig fejlbeskrivelse.
2. Kunden kan indsende sin enhed til os med posten.

Ved indlevering på kontoadressen aftales det altid, hvor meget reparationen kommer til at koste. Ved diagnose vil kunden blive kontaktet for accept af reparationen og omkostninger forbundet med denne, inden denne påbegyndes.
Ved indsendte enheder uføres der udelukkende den reparation, som er købt hos Digger, eller den skade som står beskrevet i følgebrevet. Yderligere reparationer vil kun blive udført med kundens accept.

Tilbehør ved indlevering

Ved indlevering af enheder til reparation, både ved indlevering på kontoradressen og ved indsendelse med posten, er det vigtigt, at Digger kun modtager den defekte enhed, og at eventuelt tilbehør i form af beskyttelsescovers, opladere etc. ikke vedlægges (medmindre andet er aftalt). Digger kan ikke stilles til ansvar for bortkommet tilbehør.

Reparationstid

Vi bestræber os på at reparere din enhed hurtigst muligt, men der kan påregnes længere reparationstid i spidsbelastede perioder. Vi tager naturligvis forbehold for, at der er mange kunder der besøger os samtidig, hvilket udskyder reparationstiden. Du vil dog altid blive oplyst om dette. Ved indsendelse bestræber vi os på at færdiggøre reparationer indenfor 1-2 hverdage, såfremt reservedelen/e er på lager, men det kan gå længere tid, da det ikke altid er muligt at forudsige hvor mange forsendelser vi vil få ind.

Reparationer hvor reparationen foregår hos leverandøren i udlandet vil udskyde reparationstiden, og der vil kunne påberegnes fragt oveni reparationsprisen, hvis reparationen er selvforskyldt.

Forsendelse

Kunden er selv ansvarlig for forsendelsen af sin enhed til Digger. Digger anbefaler, at sende enheden som pakkepost, da dette garanterer dels, at enheden er forsikret under fragten og ydermere kan spores via Track & Trace. Sendes enheden som almindeligt brev, er der ingen forsikring og ej heller nogen mulighed for at spore forsendelsen - derfor frarådes dette på det kraftigste. Tilsendte enheder bliver efter endt reparation, medmindre andet er angivet, sendt retur til afsenderadressen.

Digger bruger enten Post Danmark eller GLS til forsendelse og rettidig levering forudsætter, at Post Danmark overholder dag-til-dag levering. Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Det skal dog bemærkes, at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede ændringer. Digger kan ikke drages til ansvar for forsinkelser forårsaget af Post Danmark. Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan tage op til 2 dage.

Vejledning til indsendelse af enhed med posten:

Kunden er selv ansvarlig for forsendelsen af sin enhed til Digger.

Digger anbefaler, at sende enheden som pakkepost, da dette garanterer dels, at enheden er forsikret under fragten og ydermere kan spores via Track & Trace. Sendes enheden som almindeligt brev, er der ingen forsikring og ej heller nogen mulighed for at spore forsendelsen - derfor frarådes dette på det kraftigste. Vejledning til indsendelse af enheder til reparation kan findes her.

Anvendte reservedele

Digger bruger altid originale reservedele, hvis muligt. I tilfælde, hvor originale reservedele ikke er til rådighed, bruger Digger altid reservedele med kvalitetsstemplerne Grade A eller OEM, som betyder, at reservedele er af samme kvalitet som de originale.

Forbehold for manglende reservedele

Alle reparationstider er forbundet med forbehold for udsolgte reservedele.

Digger råder altid over et stort lager med langt størsteparten af fornødne reservedele, men det kan ske, at enkelte reservedele ikke er på lager og kundens enhed derfor først kan repareres, når den pågældende reservedel er på lager igen.

Garanti

Da

Digger ønsker at servicere vores kunder hurtigst muligt, er der visse forholdsregler Digger tager sig i forhold til de reparationer, som skal udføres. De enheder, der kommer ind til reparation er som oftest blevet tabt eller på anden måde blevet beskadiget, hvilket kan have forårsaget skade på andre dele end den pågældende del, der skal repareres.

Digger har ikke mulighed for at foretage fejlfinding af enheder før reparationen af enheden påbegyndes, da Digger ønsker at ekspedere kunderne så hurtigt som muligt. Netop af denne årsag bedes kunder om at acceptere, at Digger ansvar og garanti kun dækker den pågældende reparation og reservedel, der er blevet brugt til at udbedre den skade enheden har været udsat for. Hvis Digger får en enhed retur, som ikke er dækket under garantien, så tilbyder Digger altid et prisoverslag på eventuel yderligere reparation af enheden. Diggers garanti omfatter den udskiftede reservedel og reparationen af denne i 6 måneder ved fremvisning af gyldig faktura.

Vigtigt - vandskader:

Det er vigtigt at sige, at ikke alle detektorer med vandskader kan repareres. De enkelte ikke-udskiftelige dele kan have taget skade af vandet og kan dermed medføre, at detektoren ikke kan fungere optimalt igen eller at den holder op med at fungere efter en vis tidsperiode. Derfor giver vi ikke garanti for vandskade-reparationer. Hvis vi udskifter en reservedel i forbindelse med vandskade, har du dermed kun garanti for den udskiftede reservedel, og ikke for selve reparationen.

Ved gennemførelse af køb af reparation, accepterer du som kunde også ovenstående betingelser.

Garanti fra fabrikanten

Ved indlevering af enhed til reparation hos Digger accepterer kunden, at eventuel garanti på enheden fra fabrikantens side kan frafalde. Digger kan ikke stilles til ansvar for frafalden garanti, efter at en enhed har været til reparation.

Reklamationsret

Digger yder to års fuld reklamationsret i henhold til købeloven omfattende mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert anvendelse, ringe vedligeholdelse, fysisk vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler skal altid meddeles Digger inden for en rimelig tidshorisont, efter at fejlen eller manglen er blevet konstateret eller burde være opdaget.

Personoplysninger

Ingen personlige oplysninger, der registreres af Digger, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Digger.
Ved køb af reparationer udbeder Digger sig en række kontaktoplysninger, heriblandt navn, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til ekspedition af ordren. Informationerne lagres enten elektronisk eller på papir i ukrypteret form og arkiveres i fem år, jf. bogføringsloven.


Det med småt

Aftaler med Digger.dk indgås på dansk,tysk eller engelsk.

Når du handler på Digger.dk, gælder dansk rets almindelige købe- og aftaleretlige regler, herunder reglerne om forbrugerkøb. Som forbruger er du derfor beskyttet af den gældende lovgivning på området, dvs. primært Købeloven og Forbrugeraftaleloven



Ansvarsfraskrivelse

Digger.dk kan ikke drages til ansvar for andet, end hvad der følger efter dansk lovgivning.



Tvister

En eventuel tvist mellem Digger.dk og en erhvervsdrivende afgøres ved sø- og handelsretten i København.



E-mail

Har du modtaget en e-mail fra Digger skyldes det enten:

- At din e-mail adresse er lagret hos os fordi du har ønsket at modtage fremtidig information.
- At du tidligere har bestilt varer hos Digger, hvorved der én gang udsendes en påmindelse.
- At du har en igangværende korrespondance med os.


Dele, sælge, udleje og brug

Digger vil aldrig dele, sælge eller udleje individuelle personlige oplysninger med andre uden din udtrykkelige tilladelse, medmindre pålagt ved lov.
Informationer afgivet til os, er kun tilgængelige for medarbejdere der har til opgave at kontakte dig eller sende dig e-mails baseret på din forespørgsel.

Uønsket e-mail fra 3. part

Har du modtaget uønsket, uopfordret e-mail tilsendt via vores system eller som giver sig ud for at komme fra vores domæne (digger.dk), bedes du venligst fremsende en kopi af den pågældende e-mail sammen med din evt. kommentar til support@digger.dk.



Forbehold
Billeder som er brugt på vore sider er illustrative og kan afvige fra varens egentlige udseende.